Three times the charm
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Three times the charm

Welcome it back.
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Kamer Verbouwen voor beginners.

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Frank
Admin
Frank


Aantal berichten : 186
Registration date : 16-02-07

Kamer Verbouwen voor beginners. Empty
BerichtOnderwerp: Kamer Verbouwen voor beginners.   Kamer Verbouwen voor beginners. Icon_minitimezo jul 08, 2007 8:00 pm

Hai, dit is mijn Memory Smile En zodoende staat het ook in dit forumgedeelte.

We (jullie dus) krijgen hier een volledig verslag van hoe het smerige gore naar kroeg en zweet ruikende hok (vraag jeff maar, echt smerige geur) steeds meer het kleine paleisje word wat het uitendelijk zal wezen.

En een klein paleisje zal het godverdomme worden, voor minder doe ik het niet :7

Okay, hier de BEFORE foto's alleen het plafond is er al gewit, maar dat zie je op de foto's toch niet, in het echt zie je het mega, jeff? Je zal nog opkijken.

Okay, het eerste probleem was een VRESELIJK LELIJKE behangposter.
Kamer Verbouwen voor beginners. Afb045
Deze dus.

Hieronder even een impressie vanuit de 4 hoeken. En er bij wat er met welke muur gaat gebeuren Smile


________
Kamer Verbouwen voor beginners. Afb047

De muur met de poster word volledig grijs, en niet zomaar grijs, maar CUSTOM-MADE grijs. Echt hema ehh gamma ehh karwei dus. De muur rechts met de 2 ramen word wit met een soort van zacht grijstintje erdoor.
_______
Kamer Verbouwen voor beginners. Afb046

De muur links krijgt hetzelfde custommade wit grijstintje, links in de hoek zal het bed komen. Deze zal in de lengte tegen de achterste muur worden geplaatst. Aan het voeteneinde van het bed komt een 'kastje' achtig ding van 1.40m lang en rond de 70cm breed. Dit zal dus precies passen tussen het al bestaande raamkozijn en het voeteneinde.

Op dit kastje komt een matrasfoam of klein matrasje en een paar kussens. Met een beetje inlevingsvermogen heb je nu al door dat ik dan mits het kastje hoog genoeg is een écht venster-bank heb. Waar ik dus heerlijk in kan zitten boek lezen/roken/muziek luisteren/of gewoon hangen.

Smile

Kamer Verbouwen voor beginners. Afb043
Het bed.

Kamer Verbouwen voor beginners. Afb050
Het Raamkozijn.
____
Kamer Verbouwen voor beginners. Afb048

Voor de kijker rechts onder in beeld zal het bureau komen, deze zal ingezaagd worden in de hoek in de muur, zodat het als een puzzlstukje past. De achterste muur komt een zwart/donkergroene (geenidee welke kleur het is) leren bank tegenaan, hier aan de rechterkant naast (nu in de dode hoek) komt een sexy kledingkast waar je met kledinghangers in kan werken, dat opvouwen komt me neus uit. De kledingkast word hopenlijk donker hout, als dat betaalbaar te vinden is, want ook kringloop is duur in dat soort kasten. Boven de bank komt een "Spiegeltje" van 2m x 70cm te hangen, horizontaal erboven aan de muur dus. Hier weer boven komt een nog te besluiten hoe grote baan grijs wat samen dus een enorm ruimtelijk effect zal opleveren, en behalve dat gewoon onwijs stoer zal staan. Oh en voor de bank zal nog een klein (prolly) houten tafeltje komen te staan, voor de voetjes/het bier/de krant of de asbak Wink.
____


Kamer Verbouwen voor beginners. Afb052

De deur, deze zal bordeauxrood worden.

______

Kamer Verbouwen voor beginners. Afb051

Raamkozijn II, ook de raamkozijnen zullen bordeauxrood worden.

_____

Kamer Verbouwen voor beginners. Afb049

Hier links naast/achter de deur zal dus de kledingkast komen, en rechts naast de deur zie je de hoek in de muur (verwarmingsbuis ofzo) waar dus het bureau als puzzelstukje in zal komen.

_____
Okay, dat was het denk ik wel. Er komt alleen ook nog een MEGA-DONKERBLAUW tapijt, en de plinten (die nu vies goor rood zijn) worden zijdeglans spierwit.

Verder is het de bedoeling om in 3 hoeken geluid te krijgen, en als het helemaal lukt natuurlijk in 4 hoeken, geluid uit alle hoeken O+.

Cool



Oh verder is het natuurlijk gewoon een rechthoekige kamer, aan de voorkant van het huis wat dus goed is voor zonuren.
Heb ik 20 parkeerplekken recht voor me deur Cool. De Lidl in de mare op hinkelafstand, de slijter en sigarettenboer op koprolafstand (dichterbij dus).
En heb ik 3 hele toffe vrouwelijke huisgenoten, en 1 toffe gozer. Een gedeelde keuken en badkamer, en is het er wonder boven wonder voor een studentenhuis behoorlijk schoon.

Ik heb een Droger en een Wasmachine ( YAY! ) En de badkamer naast me deur Smile.


Oh en de lelijke muurposter is weg! *O*.

Kamer Verbouwen voor beginners. Afb053

Hij moet waarschijnlijk nog wel voor een 2e laag, maar dat komt morgen wel weer.


Update reteketet!

Mijn ouders hebben flink huisgehouden, en ook ikzelf heb geprobeerd mijn steentje bij te dragen.

De muren zijn állemaal gesaust! De deur is geschuurd, de raamkozijnen zijn geschuurd, én de plintjes zijn geschuurd.

Kamer Verbouwen voor beginners. Afb059

De muur is dus grijs, máár het gebrokenwitmetgrijstintje wat op de andere 3 muren zit, pakt een beetje richting blauw uit, het is wel een heel mooi kleurtje vind ik zelf, en om een of andere vreemde reden is het een warme kleur.

Kamer Verbouwen voor beginners. Afb060

De geschuurde deur rechts, maar veel vetter zijn natuurlijk de 2 horizontale banen op de foto,

Kamer Verbouwen voor beginners. Afb061

Hier beter te zien, hier tussen komt ;'het spiegeltje' te hangen, horizontaal dus, zodat er zowel aan boven als onderkant nog een rand zit van 8cm, ruimtelijk effect FTW!.

Het tapijt word ongeveer de kleur blauw zoals Hier
(de achtergrond dus), het hangt een beetje samen met de kleur Navy, tussen deze beide kleuren in, maar, het zal waarschijnlijk een tint donkerder uitpakken omdat mijn kamer niet vreselijk licht is. met witte plinten dus Smile


Vertraging vind plaats omdat het vanuit de badkamer (waarschijnlijk) lekt naar mijn kamer, of daar is lekkage geweest en de vorige bewoners hebben er gewoon nooit nieuwe vloerbedekking in gelegd.

Als alles verder meezit, hoop ik er toch wel met een week anderhalf in te zitten (w00h00!)

Keep you posted y'all.

Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
https://iloveyouguys.actieforum.com
Frank
Admin
Frank


Aantal berichten : 186
Registration date : 16-02-07

Kamer Verbouwen voor beginners. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer Verbouwen voor beginners.   Kamer Verbouwen voor beginners. Icon_minitimewo jul 11, 2007 1:21 am

Update update update!

Als het allemaal een beetje meezit is het zaterdag aanstaande ;Moving time Smile

Hier de laatste updates tot zover.

De raamkozijnen zijn 'baskischrood' blijkbaar is bordeauxrood meer een term, het baskischrood is vergelijkbaar met de kleur van je bloed, alleen dan een tintje donkerder, ik weet nog niet helemaal of ik het mooi vind in me raamkozijnen, maar ik wacht tot het tapijt erin ligt en de plintjes geschilderd zijn voor ik het eventueel toch nog verander.

Kamer Verbouwen voor beginners. Afb004


Het raamkozijn, staat erg mooi bij het grijs, maar ook erg flets bij de rust die eerst in mijn kamer was, zodoende word de deur ook niet rood, maar waarschijnlijk gewoon wit/grijs achtig, om toch de rust een beetje te bewaren.

Kamer Verbouwen voor beginners. Afb009

De kleur van het raamkozijn, met kunstlicht erop en nog nat, dus niet heel erg duidelijk.

Én kunstlicht Frank?! Já ! Kunstlicht! De lamp hangt eindelijk (yay!)

Kamer Verbouwen voor beginners. Afb064

4 prachtige spotjes die 360 graden kunnen draaien, gemonteerd aan een kek chromen S-vormig buisje :7

Nu nog keihard marktplaatsen naar een zwarte leren bank. Iemand die wil helpen? Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://iloveyouguys.actieforum.com
Frank
Admin
Frank


Aantal berichten : 186
Registration date : 16-02-07

Kamer Verbouwen voor beginners. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer Verbouwen voor beginners.   Kamer Verbouwen voor beginners. Icon_minitimezo jul 15, 2007 8:02 pm

En het is al bijna af! Al bijna af-al bijna af, Ja het is al bijna af
[Denk de melodie van 'gaan nog niet naar huis er zelf even bij]

Okay, tijd voor een update, en wat voor één!
cheers

First de vloerbedekking ligt!
Kamer Verbouwen voor beginners. Afb004-1
Zie hier de koning kruipen over de net gelegde super geile zachte vloer.

Kamer Verbouwen voor beginners. Afb065
Hier is de bank teruggezet, en is het tijd voor bier, helaasch was dat niet aanwezig.

Kamer Verbouwen voor beginners. Afb039
En dit is de kleur, NAVY dus, oftewel sexy donkerblauw.

Next step, het bed!

Het probleem was dat Robbie het busje nodig had om te werken, onze buren op vakantie zijn en wij zelf geen busje hebben.
Máár....

We hebben wel een vouwwagen, dus dan spanband je gewoon een matras 2 lattenbodems er 3 kartonnen dozen op je vouwwagen.
Resultaat?

Kamer Verbouwen voor beginners. Afb066


hehehe, grappig gezicht was het wel. rendeer

Toen het bed eenmaal stond, en het hoeslaken er ook gelijk maar even omheen werd gedaan voor de foto, was dit het resultaat.

Kamer Verbouwen voor beginners. Afb067

Waw, al zeg ik het zelf.



En toen bleek het vandaag klote weer te zijn, zulk klote weer zelfs dat me pa besloot om toch maar de spiegel vandaag te doen, toen het later opklaarde baalde hij dus wel, maar het resultaat mag er AB-SO-LUUT wezen. Mede met dank aan Goof, in de kritische zin kijken of het wel waterpas is, klasse man Smile.

Kamer Verbouwen voor beginners. Afb037
Kamer Verbouwen voor beginners. Afb036

Leuk detail is wel dat je het niet erg moet vinden om naar jezelf te kijken als je daar woont geek

En een plankje aan de muur boven het bed, en boven de plek waar het bureau komt.

Kamer Verbouwen voor beginners. Afb038


-
Morgen de zwart leren bank ophalen die helemaal in het leervet endergelijke is gezet, waarbij je klittenband armleuning hebt, zodat je een eraf kan halen zodat het kan functioneren als bed.

Dan dinsdag de plank verder goed monteren, en het bureau uitzagen en monteren.

Ergens in een vrij uurtje donderdag voor me werk een mooi dekbedovertrek scoren. En eventueel het tafeltje bij de kringloopwinkel meenemen zodat die gelakt kan worden.

Oh en even rolgordijnen ophalen. Witte, verduisterende. En ik moet nog even kijken hoe ik het ga doen met mijn venster-bank. Maar dan, dan is het perfect. Dan is "La Palais de la Racaille" helemaal af.

Hoe vinden jullie het worden? Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://iloveyouguys.actieforum.com
Govert
Admin
Govert


Aantal berichten : 34
Leeftijd : 34
Localisation : Alkmaar
Registration date : 20-04-07

Kamer Verbouwen voor beginners. Empty
BerichtOnderwerp: kamer   Kamer Verbouwen voor beginners. Icon_minitimema jul 16, 2007 8:01 pm

jah wel frank ik vind je kamer geniaal worden:) goed werk..en damn wat was die spiegel zwaar om erin te tillen:S
Terug naar boven Ga naar beneden
http://goof-urt.hyves.nl/
Frank
Admin
Frank


Aantal berichten : 186
Registration date : 16-02-07

Kamer Verbouwen voor beginners. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer Verbouwen voor beginners.   Kamer Verbouwen voor beginners. Icon_minitimewo jul 18, 2007 12:49 am

Permban voor iedereen die iets negatiefs zegt over mijn omni-mooie mega lekker liggende ganz geile geweldige bank

Kamer Verbouwen voor beginners. Afb040
cheers ! cheers ! cheers !

Na dat we hem uit elkaar hadden gehaald, kon hij eindelijk de trap op :'), nu moet ik alleen wel het trapgat schilderen, overal zwarte vegen santa
Terug naar boven Ga naar beneden
https://iloveyouguys.actieforum.com
Jort

Jort


Aantal berichten : 225
Leeftijd : 36
Localisation : Alkmaar
Registration date : 16-02-07

Kamer Verbouwen voor beginners. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer Verbouwen voor beginners.   Kamer Verbouwen voor beginners. Icon_minitimevr jul 20, 2007 11:05 pm

haha wanker, ziet er goed uit!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pjjotr.hyves.nl
Wendy

Wendy


Aantal berichten : 118
Registration date : 14-05-07

Kamer Verbouwen voor beginners. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer Verbouwen voor beginners.   Kamer Verbouwen voor beginners. Icon_minitimedo aug 30, 2007 12:04 pm

Hey zulke banken hebben ze in The Rocket ook... die zitten idd ONWIJS lekker Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Frank
Admin
Frank


Aantal berichten : 186
Registration date : 16-02-07

Kamer Verbouwen voor beginners. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer Verbouwen voor beginners.   Kamer Verbouwen voor beginners. Icon_minitimeza maa 01, 2008 10:48 am

En 1 maart 2008 was het officieel ten eine met frank zijn studentenkamer aan het arkplein.


cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
https://iloveyouguys.actieforum.com
Jort

Jort


Aantal berichten : 225
Leeftijd : 36
Localisation : Alkmaar
Registration date : 16-02-07

Kamer Verbouwen voor beginners. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer Verbouwen voor beginners.   Kamer Verbouwen voor beginners. Icon_minitimezo maa 09, 2008 3:10 pm

lame...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pjjotr.hyves.nl
Gesponsorde inhoud





Kamer Verbouwen voor beginners. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer Verbouwen voor beginners.   Kamer Verbouwen voor beginners. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Kamer Verbouwen voor beginners.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Three times the charm :: Verbouwen voor beginners. :: Verbouwen voor beginners.-
Ga naar: